bootvakantie 2014 dag 8 Kampen- Giethoorn.

28 juli 2014 - Giethoorn, Nederland

Maandag vroeg in de ochtend hebben wij nog een buitje gehad terwijl het normaal zo zonnige zuiden ongeveer door een wolkbreuk werd weggespoeld. We treffen het wel.

Tien uur weer vertrokken. Vlak bij de jachthaven  nog even getankt om daarna terug te varen naar de sluis voor het ganzendiep. Een sluisje waar 2-3 boten in konden maar waar het water nog geen 10 cm zakte of steeg.

Over het zwarte water  wat  eigenlijk best een aardige plas is maar waar je maar op een paar meter breed kan varen.

Vervolgens stapvoets door allerlei kanalen. Om  uiteindelijk in Giethoorn aan te komen pas tegen 4 uur.

In Giethoorn nog wat boodschapjes gedaan en verder niets bijzonders. s Avonds nog een rondje gelopen om te kijken waar je een fluisterbootje kon huren. Want ga je naar Giethoorn dan hoort een tochtje door de grachtjes er wel bij.

Afgesloten met de planning voor de volgende dag. Eerst fluisterbootrondje en daarna eigen boot pakken en naar de volgende plaats Ossenisse.

1. Rona Verhage:
    30 juli 2014
    Wij zijn van Giethoorn naar Ossenzijl gegaan hoor, naar Ossenisse is meer dan paar uur varen.