Dag 3 een lange, lange dag Zwolle

23 augustus 2019 - Zwolle, Nederland

Ik had nogal wat  NS kruidvatkaartjes gekocht die ik alleen niet meer op zou kunnen krijgen,  daarom maar aan Henk en Nel  gevraagd of we ze deze week op zouden kunnen maken.  Een dagje treinen tussen het fietstochten door, breekt zo lekker de week en zo verlopen mijn kaartjes ook niet.                                        Voor dat de vakantie was begonnen, hadden we eens gekeken waar we dan heen zouden gaan.  Noord of zuid, het mocht max 2 uur duren.  Zuid was Maastricht, daar zijn we al meerdere keren geweest. Noord was  Zwolle het verste wat je binnen 2 uur kan halen.   Het werd dus Zwolle.

Eerst met de auto, via een landelijk maar bobbelig wegje, naar Ravenstein, waar we op een P&R de auto gratis hebben geparkeerd. Sprinter van Ravenstein naar Nijmegen en daar overstappen naar de sneltrein naar Zwolle.

Toen we in Zwolle aankwamen was het aangenaam wandelweer. Er was voor deze dag wat regen voorspeld maar daar zijn we onderdoor gereden.

Eerst maar achter een bakje koffie aan. Die hebben we gedronken vlakbij het Herman Brood museum en tegenover het Zwolse museum, dat er aan de buitenkant uitzag alsof er een discobal/ufo op was geland. Daarna zijn we door Zwolle gaan zwerven op zoek naar gevelstenen  die we nodig hadden voor 2 multi s en een mistery . Wat hebben we veel van de  binnenstad gezien, een mooie stad. Nu was het wat rommelig omdat de kermis werd opgebouwd.                 Met al dat  zwerven, kwamen we natuurlijk op plaatsen waar je anders niet zo snel zou komen, langs winkels waar je niet naar op zoek bent.  Zo kwamen we bij een fietsen/sportwinkel langs, waar Henk een lekkere fietsbroek heeft gekocht, want nu hij meer fietst  merkt hij dat wel aan zijn billen. En ikzelf kwam bij een hele deftige modezaak langs waar ze hele leuke  witte sneakers hadden, met 70% korting en in mijn maat!!!!!

We hebben , tussen het gevelstenen zoeken door.heerlijk geluncht   en gedineerd bij eenvoudige maar goede zaakjes. De keuze was groot genoeg in de stad, maar wij wilde natuurlijk buiten zitten vanwege de hond.

De caches die we zochten  hebben we uiteindelijk gevonden, al werd het zoeken naar de bonus  door een foutje wel een dingetje , maar  het was toen al bijna donker.

Moe maar voldaan zijn we naar het station terug gegaan. Maar daar werden we verrast dat er niet meer zoveel treinen gingen als heen. Oeps , ik had eens een keer niet naar de treintijden terug gekeken. Uiteindelijk hadden we de laatste trein terug naar ons  huisje. Al was het wel een tijdje wachten op station NIJmegen  op de laatste sprinter , maar de  AH togo was nog open en konden we nog een bakje koffie halen.  En wat loopt er zonderling volk rond, daar op zo n station, om die tijd.

Alles bij elkaar, waren we rond 1 uur s nachts in Herperduinen.   Zo hebben we onze dag wel heel goed gevuld.  Een super leuk dagje.

PhotoGrid_1565546301212

1. Henk:
    23 augustus 2019
    Heel leuk en compleet verslag, zeker voor herhaling vatbaar, hopen nog vele uitstapjes te maken.