Dag 4. Appeltern en Ravenstein

6 september 2019 - Herpen, Nederland

Deze dag werd er weer een flink stuk gefietst. Alweer via een knooppuntenroute,  maar dan wel uitgestippeld door Nel en mijzelf.               Meestal zijn dat best goede fietspaden of redelijk rustige landwegen. Dat was hier grotendeels ook wel zo. Af en toe een trekker en soms een dorpje met kinderkopjes. ( geen pretje met hondenfietsenkar achter je ).

We zijn  met een pontje de Maas over gevaren. Een pontje voor alle verkeer .

We hadden weer prima fietsweer , wel een beetje winderig, maar met een eletrische fiets heb je daar geen last van.

Henk en Nel hebben de tuinen van Appeltern bezocht die er een beetje rommelig bij lagen.

Ron en ik  zijn bij een oud gemaal geweest, de Tuut,  waar we niet uitgekeken raakte.

Nadat we alle 4  alles wel hadden gezien, zijn we weer verder gefietst en weer met een pontje terug de Maas over. Nu een fiets/ voetveertje. Onderweg hebben we nog bij een leuk cafeetje even geproost op weer een goede fietstocht en zijn we via Ravenstein weer terug naar ons huisje gereden.

Op weg naar het huisje zijn we nog even gestopt bij Trien,  een restaurant , om een plekje te reserveren. Bij Trien hebben we ons laatste vakantiediner gegeten.  Het smaakte prima maar was wel aan de prijs. Voor een keer wel te doen en een leuke afsluiter.

De midweek  vloog om  en was weer heel geslaagd.  Wel een beetje turbo weekje maar wel alles kunnen doen wat we wilden.  Geschikt voor herhaling!!!