BERLIJN met de meiden

4 mei 2014 - Berlijn, Duitsland

30 april 2014

He he dat was het dan, de laatste werkdag voor de Berlijn reis met de meiden. Vanavond even bijtrekken, morgen vrij. Kunnen we alles rustig inpakken en dan vrijdag vroeg op voor de trein naar Berlijn.

Overzicht hoe de heenreis naar Berlijn zou moeten gaan en de weersverwachting

treinreis berlijn heen         weersverwachting Berlijn

01 mei 2014

Zo lekker nog vrije dag voor de reis, alles rustig inpakken dus. Voelt een beetje als spijbelen van mn werk ha ha. Nog wat wandel route's downloaden, zeker die langs de muur gaat zullen we gaan doen.

02 mei 2014

Op weg.

Lekker op tijd vertrokken om er zeker van te zijn dat we de gereserveerde trein kunnen halen. En de tijd die we over hebben in Amsterdam kunnen we lekker iets eten.

Alle tijd ook om een leuk boekje over Berlijn te bestuderen.

2014-05-02 09.24.51

We zitten ondertussen alweer een uurtje in de hi speed trein maar hi speed heeft ie niet. We staan ergens stil in een weiland iets voorbij Amersfoort.  Vooraf hebben een uurtje kunnen relaxen in de hi speed lounge. Tenminste Ron en Aag. Juul en ik zijn even naar een la place in de openbare bieb in Amsterdam gebeent om een paar heerlijke broodjes en toen we daarmee terugkwamen konden we gelijk door naar  spoor 10 b.

Nu wordt het wachten op bussen, de locomotief ik kapot.

20140502_142851                     20140502_143232

3 mei 2014

We zijn dus gisteren met bussen naar station Amersfoort gebracht. We konden de eerstvolgde trein halen, die twee u later was vertrokken. Dus waren wij ook 2 uur later dan gepland in ons hotel. Dus met een beetje schemering aankomen was er niet meer bij, het werd een nachttochtje. Nog even wat gedronken aan het barretje

20140502_224903

en vervolgens vlot naar bed gegaan. Al doe je een hele dag niets, je bent wel erg gaar. Mooie kamer, lekkere bedden dus wij waren zo vertrokken.

De volgende dag zouden we om 8.45 gaan ontbijten. We waren niet de enige die dat wilde, volle bak. Maar ook hier net als de kamers, keurig verzorgd. Veeeeeel keus en lekker.

Om 10 u waren we klaar om te gaan shoppen. Eerst naar de u bahn zoeken, daarna kaartje kopen en op naar Alexanderplatz.

20140503_094359       20140503_105443

20140503_104624      20140503_105030

Genoeg winkels , voor Aag en Juul keuze genoeg.  Wij hebben ondertussen ook in de koopgoot rondgekeken en zijn even naar buiten geweest om een paar caches te pakken. Als we hier dan toch zijn..... wil je toch ook wel een paar buitenlandse vindplaatsen hebben.

Op Alexanderplatz probeerde er nog een paar mannen ons sightseeing berlijn tours aan te smeren, maar daar hebben we maar even mee gewacht. En maar goed ook want later kwamen we erachter dat er ook een stadsbus 100 rijd , die dezelfde interessante plaatsen aandoet. Dus dat staat op de planning voor zondag.

De avond afgesloten met lekker uit eten gaan bij een italiaans restaurant.

4 mei 2014

Vandaag alweer vroeger aan t ontbijt dan gisteren.

20140504_084408

Staat ook een boel te bezoeken.       Vlot naar de u -bahn vlak om de hoek en op naar Alexanderplatz om daar op de stadbus te springen. Nou dat was dus net zoiets als de hi-speed.... hij reed niet. Om de 5 minuten zou er 1 rijden maar na 20 min nog geen bus 100 te zien. Hangt er aan de achterkant van het bord een papier dat die lijn niet rijdt tot 13 u. Dus pech, dan maar wat anders bedenken. Dan bus 200 gepakt, die een stukje door Oost berlijn reed, niet echt heel bijzonder maar wel lekker warm. Echt een lekkere dag weer net als gisteren was het niet.

Opgewarmd en wel dan maar weer eens een stukje lopen naar de u bahn op naar station potzdammerplatz. Van daaruit gelopen naar een stuk muur en een muur van info daarover en naar checkpoint charlie. Weer even opwarmen bij een starbucks en   terug naar de potzdammerplatz , richting brandenburger tor en unter den linden. Dus ook zonder de bustour kom je er wel en kun je nog aardig wat zien.

De tocht afgesloten met een boottochtje over de Speer. Berlijn nu van de waterkant.

20140504_171121        ansichtkaart aag rondvaartansichtkaart aag rondvaart

Daarna terug naar huis, ff de voeten ontspannen en zoeken naar volgend restaurantje. Dat werd een Argentijn.

5 mei2014

Dat het toch wel vermoeiend is zo n weekendje weg merk je aan dat  een rivier die de Spree heet gewoon speer wordt genoemd.

Toch weer lekker geslapen en fris weer op want ook dit wordt een lange dag.

Het programma bestaat uit, shoppen, eten kopen voor onderweg, koffers ophalen uit de bagageruimte bij het hotel en voor de laatste keer met U en S bahn naar het station. Daar nog een beetje warm eten bij de meeneemwok en dan naar huis.

Berlijn is een relaxte stad, brede straten en niet erg duits. Genoeg te zien en te doen. Tijd te kort dus.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma:
    1 mei 2014
    Heel goede reis en droog weer. Haal jullie Duits maar weer eens op. Nu kunnen opa en oma ook mee genieten, zal voor hem een uitdaging zijn. Groetjes.
  2. Katharina Cappon:
    Hoi Sieske en familie,

Fijne vakantie in BERLIJN.
    GENIET van BERLIJN en ELKAAR

liefs, Katrien ..........................................
  3. Rona Verhage:
    2 mei 2014
    Nou jullie zullen er inmiddels al wel zijn, hoop dat je net zulk mooi weer hebt als hier zo, de zon schijnt.Wij gaan morgen een poging wagen om te gaan varen.
    Wensen jullie heel veel plezier en cultuur.
    Groetjes Rinus en Rona
  4. Oma:
    2 mei 2014
    Dan doe je zelf zo je best om overal op tijd te zijn en dan geeft zo'n stomme locomotief er de brui aan. Mooi tijd om het boekje te bestuderen en ons te schrijven. Leuke foto van de dames !!!! Groet en welterusten.
  5. Oma:
    3 mei 2014
    Ziet er allemaal veelbelovend uit. Nu maar naar een diner? Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt. Gezellige dag verder.
  6. Katharina Cappon:
    4 mei 2014
    hoiiii lieve familie,

wat een avonturen op jullie reis. Sietske zet eens een foto van jezelf erop. LEUK voor later!
    Jullie genieten van het avontuur en je cachen.

Veel Plezier in BERLIJN.

KATRIEN & BERNHARD
  7. Oma:
    5 mei 2014
    Het zit er bijna op. Wens jullie een goede reis naar huis. Zal mijn mobiel vanavond aanzetten, groetjes voor jullie 4tjes.
  8. Rona Verhage:
    5 mei 2014
    Wens je een voorspoedige reis zonder vertraging, het is altijd zo om.
  9. Anke:
    5 mei 2014
    wat is Berlijn leuk he`?????
  10. Katharina Cappon:
    6 mei 2014
    hoi Sietske

inmiddels goed thuis gekomen hoop ik.
    Spoedig weerziens,

liefs, Katrien XXX