Laatste eiland, Schiermonnikoog.

5 augustus 2016 - Leeuwarden, Nederland

De morgen zag er niet best uit. Niet alleen harde wind, maar ook flinke hoosbuien.
maar volgens de buienradar werd het beter.
We waren toch een hele morgen aan het varen dus voor het lopen en het fietsen maakte het niet uit alleen aan dek was het niet fijn en was het beetje vol in de kajuit.
vlak voor Schiermonnikoog moesten we overstappen naar een andere boot die ons naar de kade van de veerboot bracht ons afzette en weer snel weg vaarde. Voor dit soort taxiën hadden ze toestemming gekregen van rijkswaterstaat.
Om half 2 stonden we op een winderige kade. Dit keer hebben we de fietsroute links laten liggen en hebben we toeristische gefietst. Maar omdat ik ook hier nog 5 caches wilde pakken, toch nog door de natuur gecrossed. Minder bos en meer struiken. Ook hier mooie fietspadden.
Om 18 u moesten we weer terug zijn, wat iedereen netjes deed alleen hebben we tot 20 u moeten wachten omdat onze taxiboot nog niet aan mocht leggen ivm aankomst veerboot.
eenmaal terug aan boord konden we wel gelijk eten, wat voor de verandering allemaal op was.
Ondertussen was onze schipper alweer aan het varen naar Lauwersoog, waar we de nacht hebben doorgebracht. Daar hebben we nog bij een soort alternatief vissercafe brood met kokketjes gegeten als snackje. Terug op de boot nog spekletje keezen geleerd en gelijk gewonnen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lilian:
    5 augustus 2016
    Bedankt dat ik jullie reisblog mocht lezen.
    Ik vond het erg leuk.
    Groetjes