dag 7, 2 de dag Porto

28 juni 2015 - Oost-Souburg, Nederland

Ondertussen al lang en breed thuis, maar het vakantieoverzichtje is nog niet af. Dat wordt weer even graven in het geheugen maar het  zit nog niet diep, dus dat moet lukken.

De tweede dag in Porto konden we vrij besteden. Niets op de planning.

Er was  genoeg te doen dus dat zou wel lukken.

We hadden  een toren gezien, Clerigos, die moesten we natuurlijk beklimmen.Wel zo verstandig om dat in de ochtend te doen, anders stoom je vanzelf naar boven .De bezichtiging was  zonder gids  dus je kon elk moment naar binnen en naar boven. De toren was 75 meter hoog ,  en iets van 225 treden. Dat viel nog mee, we hebben erger mee gemaakt. Bovendien waren de treden makkelijk te beklimmen en zat er zelf nog een stevige leuning aan. Het was bijna luxe klimmen. Natuurlijk zijn er nog mooie foto s als bewijs, en het uitzicht was ook prachtig, je kon ver kijken.

Na de afdaling zijn we een beetje door de stad gelopen, op zoek naar een paar caches en nog andere bezienswaardigheden.

Zo is het station van Porto  van binnen ook heel mooi betegeld, dat was een bezoekje waard. We zijn over de ponte luiz 1 brug gelopen. Eerst bovenlangs heen en onderlangs terug. Zo hebben we de Douro op twee manieren kunnen bekijken.

We hebben op een terrasje een lokale lekkernij gegeten, de fancesinha,  het had iets weg van een tosti, alleen niet kaas erin maar kaas van buiten en een heeeeerlijk sausje eroverheen.

We zijn nog met een oud trammetje de kustlijn heen en weer gereden, zo konden we even uitbuiken van de wel forse snack en ons voorbereiden om weer naar boven te klimmen. Er gaat wel een liftje naar boven , maar we wilde nog wat kuitspieren kweken. Onderweg nog eens in de etalages gekeken en stiekem even uitrusten.

S avonds nog gezellig met collega's van Ron op een terrasje gezeten en gegeten en natuurlijk weer een klimmetje gedaan naar het hotel terug.   Daar hebben we eerst een groot deel van onze koffer ingepakt om daarna nog een afscheidsborrel te doen. Maar ook nu niet te laat naar bed want om 9.30 zou de bus naar het vliegveld van Porto alweer voor ons klaarstaan..

1. Rinus verhage:
    29 juni 2015
    Nou Siets ik heb genoten van jou reislogger verslagen. Mag je de volgende keer weer doen . gr Rinus.
  2. Katharina Cappon:
    29 juni 2015
    Welkom thuis,

groetjes Katrien.........................
  3. Mien:
    30 juni 2015
    Hoi Siets,,

op deze manier heb ik toch nog kunnen genieten van de reis naar Portugal, hoop dat de volgende reis van de PV. eentje is die wij weer mee kunnen.
    gr. Mien