dag 2, Fietsen Grave en torenbeklimming

6 augustus 2019 - Herpen, Nederland

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijtje zijn we met zijn vieren op het gemak vertrokken richting Herpen.  Overlevingspakketje mee, je weet nooit waar je wat te eten en te drinken kan kopen.

In Herpen begonnen  we met ons rondje, dat door Nel en mij was uitgepuzzeld.

Maar eerst nog naar de eindlokatie van een multi cache in Herpen , waarvan we  de vorige dag  diverse wp s hadden bezocht en de gegevens genoteerd, uitgerekend en dn deze dag  naar het doosje gaan zoeken om te kunnen loggen. Dat was zo gebeurd.

Vervolgens via diverse fietsenknooppunten op weg, met als hoofddoel Grave.

Dat werd een mooie tocht.  Langs oude afgesloten stukken maas over prima fietspaden.

Kyra achterin in de fietsenkar  gaf geen kik.

In Grave was het tijd voor een bakje koffie bij een fietscafe, waar Nel nog even aan de stroom ging.

Terwijl de fiets werd opgeladen deden we even een klein rondje door het stadje.

Ik viel weer  met mijn neus in de boter, nog maar net de hoek om en   ..... een kringloopwinkel......  !!! Geen grote  winkel maar toch weer groot genoeg om er een paar leuke dingen weg te halen.

Vervolgens een leuk rondje door het stadje gelopen en aan het eind van het rondje een lekkere bak soep gegeten.  We konden er weer tegenaan.!!!

PhotoGrid_1565902154095

De volgende "grote "stop was Schaik.  Tussendoor nog een paar kleine stopjes gehad voor een cache hier en daar en een picknickplekje.

In Schaik weer even boodschapjes bij de Jumbo gehaald, om een dagje "thuis "te eten.  Na nog een lekkere bak koffie bij een cafe doorgefietst naar ons huisje.

Een lekkere vakantiehap gemaakt, macaroni+++  zodat we er s avonds weer tegenaan konden.

Na het uitbuiken van de maaltijd een stukje in de buurt gewandeld, een paar caches gepakt en een toren beklommen. (Ron en ik).

PhotoGrid_1565157941524

We moesten aan het eind nog even flink de pas erin zetten, want het werd ineens vlot donker. Achteraf zaten we op paar honderd meter van het huisje, maar door al de bossen, raak je toch beetje oriëntatie kwijt.

Na deze sportieve dag  zijn we vlot naar bed gegaan, er stond ons de volgende dag weer een flinke reis te wachten.

1. Henk:
    15 augustus 2019
    Leest als een goed boek, lekker bezig Sietske.