Utrechtse Waardenroute

19 september 2020 - IJsselstein, Nederland

Eerst maar naar de havenmeester om te betalen voor het plekje.  20 euro per nacht, viel mee. Daar in t kantoortje  hingen ook nog wat fietsroutes. Na even navragen welke de mooiste was , kreeg ik die mee.  Zelf had ik een route bedacht langs  de hollandse ijssel maar dat werd me eigenlijk een beetje afgeraden omdat het daar nogal druk was en er hard werd gereden.  De route die we nu gingen doen was ook een mooie afstand. 34 km. Met een beetje cachen erbij wordt het toch altijd wat meer.

Dat we hier waren beland in plaats van Hilversum vonden we eerst wel wat jammer , maar al tijdens het fietsen waren we het er wel over eens dat het helemaal niet erg was.  Wat hebben we hier genoten van "het groene hart"

In Montfoort gekeken naar het open van een sluisje op de hand voor een paar mensen die een sloeptocht maakte door de watertjes hier in de buurt,  in Oudewater  lekker een bakje koffie gedronken bij een cafeetje  en in Linschoten, het minst mooie plekje lekker veel caches kunnen pakken.  Daarna  weer door naar Montfoort om nog eens een koffie te nemen en gelijk boodschapjes te doen en vervolgens weer naar onze jachthaven.

Met campers was het nu wel volgelopen en er lagen ook allerlei huurboten voor ons neus, die na een weekje verhuur weer onderhouden moesten worden. Levendigheid genoeg en het was zelfs nog even korte -broeken- weer.  Gelukkig was ook hier weer campinggedrag toegestaan dus we hadden onze stoelen niet voor niets meegenomen.

s Avonds gelijk maar weer fietsen achterop de camper, dat scheelde de volgende dag weer werk.   Er was afgesproken rond 11 uur in Hilversum te zijn en we moesten toch nog een uurtje rijden, dus zeker om 10 uur weg.  Dus ook deze avond op tijd naar bed, maar dat lukt wel na zo n fietstochtje.

1. Henk:
    19 september 2020
    Gewoon hele fijne dag beleefd volgens mij enne je maakt me nieuwschierig met dat Groene Hart, ik heb volgens mij nog een oude schoolvriend in Oudewater wonen, wie weet kan ik dan een keer met hem gaan fietsen daar, zou leuk zijn.
  2. Siets Dekker:
    19 september 2020
    Ja, mooie omgeving om te fietsen, Zeker een keer doen . je hebt niet het idee dat je vlakbij de randstad zit.