bootvakantie 2014 dag 18 Amersfoort- Muiden.

8 augustus 2014 - Muiden, Nederland

We gaan vandaag wat  vroeger vertrekken, om 9 uur. Dan draait de brug voor het eerst.Omdat we toch aardig wat uurtjes moeten varen is dat  beter, anders wordt het wel weer zoeken naar vrije plekjes.

Gelukkig hadden we wat betreft bruggen alles mee, dus het  ging vlot. Weinig wind en bijna een spiegelglad water. Omdat het zo vlot ging zijn we naar Muiden zelf gegaan. Net op het moment dat we daar het strekdammetje ingingen wilde iedereen naar binnen, want toen ging het ook nog doorregenen, dus het was spitsuur bij de zeesluis. Wij denken bij een zeesluis wel aan een ander formaat en een ander verval.

We besloten in Muiden dan maar een plekje te zoeken, Die was er wel op een achterafhoekje, maar er lag een boot voor 3 boxen. Boot met pech, wat later wel mee bleek te vallen. Op de hand is hij 1 box in gegaan , en wij hebben de overige boxen  bezet met een beetje persen konden we er net in.

Havenmeester hebben we niet gezien en toiletgebouw was ook dikke 10 min lopen.  Dus hebben we het maar zo gelaten.

s Avonds weer besproken waar we heen gaan de volgende dag. Dan wordt het weer aardig wat uurtjes varen , dus vroeg op.. Eerst een stukje Vecht nog, en dan amsterdam rijnkanaal (klotsbak). dan schiet het op.  Afhankelijk van het weer , pakken we een mooie  route met bruggetjes, of een vlotte route, minder mooi maar minder  kans op nat pak.