bootvakantie 2014 dag 19 Muiden- Schoonhoven.

8 augustus 2014 - Schoonhoven, Nederland

In Muiden om 9 uur vertrokken, stukje de vecht af. Het is daar langzaam varen en veel bruggen dat zou niet opschieten en we moeten toch nog best een stuk.

Bij Weesp werd er nog een klomp naar mijn hoofd gegooid, of ik maar 3 euro bruggeld wilde doneren. Gelukkig is dat niet bij iedere brug, dan zou de watersport snel stoppen.  Vervolgens het Amsterdam- Rijnkanaal op.  Daar vaar je niet voor  je plezier, dat is eigenlijk een soort snelweg, dus t is meer  voor het  opschieten.

Ter hoogte  van Vianen zijn we de Lek op geschoten, het  regende toch dus dan maar doorvaren en we hadden stroming mee. Bij Schoonhoven de jachthaven ingedoken.

Daar hebben we in de kantine gegeten, eenvoudig  maar lekker. Ook nog kunnen douchen, boot kunnen bijtanken met water en troep kunnen weggooien. Behalve voor een paar boodschapjes bij AH zijn we niet meer het stadje in geweest.

s Avonds weer besproken hoe we verder  terug varen. Het  tij is ongunstig , pas tegen 4 uur zouden we stroom mee hebben op de Noord. Toch gaan we vroeg vertrekken want we maken een tussenstop bij Krimpen aan Lek en kunnen dan in de wachttijd naar Kinderdijk, molentjes kijken.