bootvakantie 2014 dag 20 Schoonhoven- Volkenrak

9 augustus 2014 - Zwijndrecht, Nederland

We zijn weer vroeg vertrokken in Schoonhoven want we wilde nog een stop bij Krimpen aan de Lek maken. Daar is een kleine jachthaven, waar we even onze boot hebben "geparkeerd". Vervolgens hebben we een andere boot  gepakt, het veerpontje, om naar de molens te gaan kijken op Kinderdijk. We waren er wel eens eerder langs gevaren maar nog nooit even bekeken. Dat kwam dan nu mooi uit. Zo was de wachttijd vlug om, want om 4 uur was het de beste tijd om te vertrekken naar de de Noord in verband met stroming. Ondertussen hebben we ook nog 4 caches kunnen meepikken en zijn we weer heel wat wijzer geworden.

Tegen 7 uur waren we bij het Volkenrak, waar we zouden overnachten.

Voor de zondag staat op de planning, de Heen en Tholen als tussenstop en door naar het veerse meer , met afgaand water, maar de weerberichten zijn niet zo goed dus we moeten nog gaan zien of het gaat lukken.

1. Katharina Cappon:
    hallo lieve mensen,

bijna thuis wat een avontuur.
    Rondje door heel Nederland.
    Reuze naar je zin in ieder geval,
    Groetjes Katrien XXX
  2. Siets Dekker:
    11 augustus 2014
    Hoi Katrien. In 3 weken heel wat gezien bevaren beklommen en gewandeld en nog prachig weer gehad ook. Wat kan een mes nog meer wensen.
  3. Oma:
    11 augustus 2014
    Durven jullie vandaag de oversteek aan of wacht je nog een dagje af? De wind is nog sterk, met de buien valt het gelukkig mee. Tot horens.
  4. Siets Dekker:
    11 augustus 2014
    We zitten net op het veerse meer. Nog wel een bui meegepakt. Maar vanmorgen ging het nog goed. Dinsdag gaan we terug.
  5. Oma:
    11 augustus 2014
    Oh, foute diagnose! Hier nu ook een fikse bui. mijn badpak weer net zo nat ( of nog natter

Oh, foute diagnose!! Hier nu ook een fikse bui, mijn badpak nog net zo nat ( of natter) als toen ik het op hing. Maar ik begrijp dat de oversteek goed gelukt is. Doei.