Ameland.

3 augustus 2016

Deze dag, dinsdag, staat Ameland op het programma. Afgelopen nacht voor anker gelegen, alleen de kleine boten konden aanleggen in de haven van Ameland.
S Morgens komen de mensen van de buurboot even aan boord en dan worden we met zijn alle aan wal gezet om tegen de avond weer opgehaald fe worden.
ook hier kunnen we vervolgens het land over fietsen.
Prachtig natuur alweer, heel anders dan de anderen eilanden, ook weer goede fietspaden.
na 40 km fietsen en hapje eten onderweg weer aangekomen in Nes. Een beetje Zoutelande achtig, gezellig druk, alle leeftijden.
Om 19u moesten we op de kade staan, daar kwam de dweilband van Ameland een feestje maken omdat het onze laatste avond was voor de hele vloot. Sommige van de deelnemers gaan er in Lauwersoog af.
Om 20 u worden we opgepikt op de kade om vervolgens een flink eind te gaan varen.
s Avonds krijgen we het voorstel om op de te slapen onder een tent op dek.. Daar doe ik aan mee natuurlijk. Om 4 uur s nachts gaat het regen en kruipen we toch maar weer in de hut.Op naar Schiermonnikoog.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma:
    3 augustus 2016
    Je hebt gelijk dat het met de mailtjes een beetje ongeregeld gaat, deze kreeg ik vanmiddag (3 - 08 ) pas binnen, maar het maakt niet uit want het is leuk om op de hoogte te blijven. Jullie zullen blij zijn als er weer eens normaal gedoucht kan worden denk ik. Ga zo naar Westkapelle. Groetjes oma.