Dagje Texel.

30 juli 2016 - Vlieland, Nederland

Om 7 u opgestaan zodat we om 8 uur de electrische fiets op konden halen bij de fietsverhuur.
we konden kiezen uit 2 afstanden 50 en 60. De 60 ging langs de brandaris. Omdat we nog wat caches wilde pakken ben zijn we voor de 50 gegaan en een vuurtoren hebben wel vaker gezien.
Het was uitstekend wandel en fietsweer en ging als een speer.
mooie omgeving, landelijke weggetjes, dorpjes met smalle straatjes , een rommelmarkt en beredruk Den Burg, het leek wel Domburg.
Om 15 u moesten weer terug zijn omdat dan weer de hele vloot ging vertrekken.
omdat we als eerste waren aangemeerd konden we ook als laatste weg, maar de kapitein heeft die schade wel weer ingehaald, met nu en dan rond 18 km / u vlogen we over de wadden.
Om te zeilen stond er geen goede wind, misschien komt dat nog.
We waren ook nu weer als eerste in de haven van Vlieland, die wel wat levendiger was als die van Oudeschil.
Op Vlieland zijn we ook nog even een stukje gaan lopen maar weer op tijd terug, zodat we op tijd kunnen gaan slapen. Vroeg eruit en 50 km fietsen en op het water, dat zal wel lukken.
wij slapen toch wel goed, in tegenstelling tot anderen.

1. Oma:
    30 juli 2016
    Bedankt voor het verhaal en fijn dat jullie zulk mooi weer hebben en dat de caches voor het oprapen liggen. Lukt het ook nog om tussendoor eens een foto te maken ? Die zien we dan wel weer als je thuis bent. Wens jullie een goede reis verder. Heb nog gezocht naar het hotel waar wij op Terschelling sliepen, kon het nog niet vinden, zal morgen nog eens kijken, misschien komen jullie er wel langs, leuk om daar koffie te drinken. Voor nu welterusten of als je dit leest goede morgen. Groetjes oma.
  2. Oma:
    31 juli 2016
    Hallo, ik geloof dat ons onderkomen de Walvisvaarder heette en het lag op het midden van het eiland aan een doorgaande weg. Het ziet er niet uit als een hotel, meer een zeer grote boerderij. Misschien komen jullie daar helemaal niet in de buurt. Heb zonet de foto's nog eens bekeken.