3 de dag in Portugal

22 juni 2015 - Lisboa, Portugal

Om 7 u waren we weer present voor het ontbijt. Allemaal lekker rustig aan gedaan om half 10 vertrekt de bus.
Het eerste plaatsje wat we aan hadden gedaan was Cascais. Een badplaats aan de atlantische oceaan vlak bij Lissabon. Hier vielen we met ons neus in de boter, er kwam een plaatselijk brandweerkapel langs. Veel tijd hadden we hier niet dus meer dan 1 cache heb ik niet gevonden en waar er nog wel moesten liggen wemelde het van de toeristen. Het was hier wat bewolkt, maar nog steeds wel zo n temperatuur dat je goed met blote armen en benen kon lopen.
Na een uurtje "gelucht"te zijn zijn we verder meegenomen naar "cape rock" het meest westelijke puntje van west europa. Natuurlijk was het hier ook vol met touristen en waaide je uit je verschoning.
Heel veel tijd hebben we daar niet gekregen, maar het was wel genoeg.
Op naar het volgende plaatsje, Sintra. Volgens de beschrijving heel romantisch, ik vind het eerder nog toeristischer dan de vorige bezoekplaatsen. Het deed me een beetje aan Domburg denken wat toerisme betreft.
Het was wel tijd daar voor een lunchhapje, dus wij gaan zitten. Hmmm lekker, je krijgt een stukje stokbrood, kaas en wat olijven om even je honger te stillen, dachten we. Fout achteraf, zodra je daarvan pakt begint de kassa te tikken. Ach ja, zijn wij er ook eens in gestonken. Dat gaat ons geen tweede x meer gebeuren. Na de lunch was het al vlot tijd voor de rondleiding in het kasteel.
Na een waterval van info en rondjes lopen weten we daar ook weer alles van, en was het alweer tijd om naar de bus te gaan. De bus bracht ons we netjes naar het hotel waar we weer een even met de voeten omhoog hebben gelegen.
Het was alweer tijd voor de avondmaaltijd maar we hadden allebei niet zoveel honger. Uitgebreid eten wilde we niet en zijn toen maar eens naar de portugeese mac d geweest.
Zo hadden we ook nog genoeg tijd over om te cachen. Hoewel dat natuurlijk niet zo makkelijk wegleest als in het nederlands, hebben we met een vertaalprogramma nog wel het een en ander kunnen vinden.
Al lopende ontdek je dan ook nog een grote supermarkt, waar eigenlijk het hele hotel naar op zoek was.
Al is het dan de langste dag, de zon gaat hier toch een uurtje eerder en sneller onder dan in nederland.
Maar deze dag is ook zo voorbijgevlogen. De volgende dag zijn we vrij, dus kunnen we uitslapen.

1. Rona Verhage:
    22 juni 2015
    Je hebben een druk programma lees ik wel maar wel in de relax modus.
    Morgen kun je lekker veel cachen en terrasjes pakken.
    Truste en tot morgen.
  2. Oma:
    23 juni 2015
    Hallo, vandaag heb ik 2 reisverhalen gelezen, ben dus weer op de hoogte. Jullie hebben een vol programma. Hebben jullie toch een goed smeerseltje tegen de zon? Hier is dat niet nodig! Groetjes en nog fijne dagen.
  3. Ruben:
    23 juni 2015
    Wat leuk zeg! Gaan jullie ook nog door de Alentejo heen? Is namelijk zeker de moeite waard! Veel plezier nog.