dag 6, eerste dag in Porto.

26 juni 2015 - Porto, Portugal

Ja hoor, alweer een dag vol informatie.
We hoefden vandaag pas om 10 u aanwezig te zijn. Er werd verwacht dat we zwaar hadden meegefeest, of misschien was het meer voor onze gids????
In plaats van een wandeling door de stad maken kregen we weer een rondrit met de bus, omdat de meeste winkels gesloten waren ivm de feestdag van de dag ervoor.
We hebben nog maar eens een kerk van binnen gezien en ook het beursgebouw van Porto, allemaal indrukwekkend maar het gaat wel veel op elkaar lijken. Deze bezichtiging duurde tot de middag.
We hadden een uurtje pauze, dus maar hopen dat de bediening vlot was, en dat was het deze keer wel.

Na het uurtje werden we weer met de bus opgehaald om naar HET hoofddoel :-p van deze reis te vertrekken.
Een rondleiding door de opslagplaats van de portkelders EN een portproeverij.
Van de portproduktie zouden we nu alles moeten weten, maar daar is veel van weggezakt na de proeverij. We weten In ieder geval dat croft een lekkere port heeft!!

Onze gids had voor de liefhebbers tussendoor ook nog een rondvaartje geregeld op de Douro.
Daar vielen wij ook met ons neus in de boter, er was toevallig net een regatta en wij vielen midden in de eindfinish. Het was aangenaam op het water met een lekker verkoelend windje.

Na het rondje over de rivier konden we met de bus weer terug, daarmee hebben we een tijdje in de file gestaan, lopen was sneller geweest.
Uiteindelijk waren we tegen 19 u in ons hotel. Waar we maar even een uurtje zijn gaan uitrusten
van een flink vermoeiende dag.

Na wat energie verzameld te hebben weer op zoek gegaan naar een restaurantje.
Restaurantjes zijn in Porto heel wat meer en makkelijker te vinden als in Lissabon.
Veel meer hebben we ook niet gedaan, de volgende dag is vrij te besteden daar wilden we toch wel wat fut voor over houden.