bootvakantie 2014 dag 6 Doesburg- Deventer

26 juli 2014 - Deventer, Nederland

Weer om 10 uur vertrokken van de passantenhaven van Doesburg. 40 plaatsen die toch bijna allemaal bezet waren. Maar eerst in een  mooie grote container  bij de jachthaven  2 klapstoeltjes weggegooid.  We waren er zelf bijna doorheen gestort, een beetje vergaan.

Om  half 1 waren we al in Zutphen om even rond te kijken, en dan gelijk maar een cache te pakken als ze in de buurt liggen.  De eerste lag bij een hele grote kerk, daar moesten we even omheen lopen. En wat zagen we toen....een  toren, de walburgistoren, hij was te beklimmen.  Tja, dan laat je die kans niet aan je voorbijgaan  toch?  Dus ff 10 min gewacht en weer met een gids naar boven. Bijna een prive rondleiding.  Nu waren het maar 205 treden's , een jongere gids( die zelfs ook nog bij het klokkenluidersgilde zat) maar net zo enthousiast  als de man in Doesburg.  Ook hier weer een prachtig uitzicht, op oude huizen, daken en de omgeving.

Een uurtje later weer beneden, nog even de stad in. nog 2 caches gepakt,  heleboel regengoten als verbergplek , dat had natuurlijk een reden, want het is vervolgens flink gaan gieten. Maar wij hadden het net goed getroffen, bakje kibbeling aan het eten op het trapje van het luxor theater. hoog en droog.

Toch nog door de regen terug naar de boot en verder varen naar  Deventer.

In Deventer scheen de zon alweer, daar hebben we als een soort waterzigeuners op de kade zitten borrelen en eten. s Avonds nog om een ijsje geweest bij een ijssalon en nog 3 caches meegepikt (regenpijpen , alweer). Waarbij er 1 in een leuk straatje met  Dickens schilderingen  lag.

Weer terug op de boot de planning voor de volgende dag doorgenomen. Dat wordt even een tussenstop in Hattem en daarna door naar Kampen.

1. Katharina Cappon:
    27 juli 2014
    Mooie verhalen en caches Sietske. Gaat Ron ook lekker achter zijn stuurwiel van de BOOT?
    Torens beklimmen is Super vooral de beloning.

Het UITZICHT ,

groetjes KATRIEN & BERNARD
  2. Oma:
    27 juli 2014
    Heb dag 6 nu ook net gelezen. Deventer is een leuk stadje hè, ben er een keer met Toos naar toe geweest, hebben toen een uur in de rij gestaan om binnen te komen!! Toch hebben we er van genoten.