bootvakantie 2014 dag 9 Giethoorn- Ossenzijl.

29 juli 2014 - Ossenzijl, Nederland

Rond 10 uur stonden we alweer te springen voor de deur van de fluisterbootverhuurder. Twee uurtjes varen in zo n sloepje vonden we wel genoeg, we wilden tenslotte toch ook nog wat km maken met de eigen sherryschuit.

Het was idd een leuk tochtje , toch al snel 10 km weggetuft en ja hoor........ weer een toren beklommen,al was  t  dan maar een uitkijktoren. (35 treden). Maar 2 uur was  wel voldoende. Omdat we vroeg waren was het ook nog geen filevaren.

Om 1 uur vertrokken uit Giethoorn,, vanaf die tijd draaide de brug weer. Hard varen was daar ook niet de bedoeling. dus het ging niet heel snel, maar we hoefde ook niet zo heel ver, minder dan 20 iig.  Plekje gezocht voor de boot en later voor ons ,bij cafe voor iets te drinken.

We zaten nu zo dicht bij Friesland dat we ons bedachten dat we wel eens konden bellen naar Henk en Fokje, misschien hadden ze wel tijd en zin om even langs te komen. Toevallig hadden ze vanavond  tijd  en zijn ze de hele avond gebleven. Ossenzijl ligt km of 30 van hun woonplaats Akkrum vandaan.

Voor het naar bed gaan nog even de planning voor morgen doorgenomen. Van Ossenzijl naar Blokzijl door de Kalenbergse gracht, mooi natuurgebied in de weerribben.

1. Katharina Cappon:
    30 juli 2014
    grote boot hebben jullie.
    vanmorgen gesport en Sietske er ging net zo"n boot als jullie door het kanaal en net lijkend op jou SIESKE stond ze aan boord. Jullie zitten in het noorden dus het kan niet!

Varen en varen en maar varen
    groetjes KATRIEN..............................
  2. Oma:
    30 juli 2014
    Het is tot nu toe dus al een heel goede vakantie. Met tante Kool ben ik 15 jaar geleden in Giethoorn geweest, logeerden toen in Appelscha. Hebben toen ook leuke uitstapjes gedaan. Vanmorgen tante Fokje gesproken, vonden het heel leuk dat jullie belden en hadden een heel gezellige avond. Groetjes.