bootvakantie 2014 dag 10 Ossenzijl - Blokzijl

30 juli 2014 - Blokzijl, Nederland

Vandaag een keer wat vroeger  op pad maar dat was dan nog niet om te varen maar om een wandeling door de Weerribben te maken. We hadden voor een wandeling van 3,5 km  gekozen. Mooi maar ook weer lang genoeg, het was al best wel warm om 10 uur s morgens. Uiteindelijk werd het  toch nog een wandeling van 6,6 volgens mijn sporttracker en 5,6 volgens Rona haar sporttracker, voor we weer terug bij de boot waren.

Rond 11 uur  vertrokken om door de Kalenbergergracht te varen. Dat was  stapvoets varen. De fietsers gingen op dubbele snelheid ons voorbij.  Beetje Giethoorn-achtig maar dan met eigen boot.  Ook weer een mooi stuk natuur.

Tegen half 3 waren we in Blokzijl, waar de jachthaven in een hele leuke kom ligt midden is het plaatsje. Vriendelijke havenmeester ook, een voorbeeld voor diverse zeeuwse havenmeesters.

Koffie gedronken bij de sluis. Cafeetje daar heeft het goed bekeken.               Daarna beetje rondgewandeld en boodschapjes gedaan bij de super.

s Avonds hebben we na nog een avondwandelingetje  weer doorgenomen waar we heen gaan.

Op de planning staat Hasselt, dan hebben straks bijna alle hanzesteden gehad met  als tussenstop Volenhoven.

1. Oma:
    31 juli 2014
    Hallo, heb de kaart er wel bij moeten pakken want ik wist niet waar ik Hasselt zo vlug moest vinden. Hebben jullie in de weerribben veel last gehad van muggen? Dat kan een hele wandeling soms verpesten, maar misschien waren jullie vroeg genoeg op pad. Geniet van het vervolg. Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van oma.